Ansızın Bi’ İnfilak – Retro Bahar

Albüm Kritik|

Yerli alternatif müzik cenahından Ansızın Bi’ İnfilak ikinci stüdyo albümü Retro Bahar ile karşımızda. Bahar rüzgarının beraberinde ona eşlik edilebilecek melodilerle örülü uysal bir uzunçalara kulak veriyoruz burada.

Ekip karmaşık müzikal yapılardan ve süslü sözcüklerden uzak duruyor. Şarkı sözleri genellikle her gün hissettiğimiz ve deneyimlediğimiz olguların yanı sıra dünyadaki yerimizi sorguladığımız anlara da aşırıya kaçmayan bir üslupla değiniyor”. Dinleyiciye geçtiğimiz yıl ulaşan ilk stüdyo albümleri Atımı Hazırlayın’ı değerlendirirken kurduğum cümleler bunlar. Bu cephede değişen fazla bir şey olduğunu söyleyemem. Zira ikinci uzunçalarda da grubun şarkılarına aşina olanlar için genel çerçeve baki kalıyor. Duygusunu yerli yerinde veren, eşlik etmesi keyifli şarkılar yine ön planda. Mikslerini Orçun Ayata’nın, mastering sürecini ise David Blackman’in üstlendiği uzunçalarda müzikal yaklaşımın keskin bir biçimde yön değiştirdiği iddiasında bulunmak doğru olmayacaktır fakat yolun başındaki her oluşum gibi Ansızın Bi’ İnfilak da değişim rüzgarından kendi payına düşeni alıyor. Bir önceki albümden farklı olarak, minimal synth altyapısıyla destekledikleri sound ile birlikte anlatılarına yeni dokunuşlar ekliyorlar. Yirmi dakikalık süresiyle oldukça rahat bir dinleme deneyimi sunan Retro Bahar mevsimin ruhuna uyan yükü hafif ve endişesiz yedi şarkıyla selamlıyor dinleyiciyi. Kolaylıkla klişeler batağına saplanabilecek aşk ve ilişki hallerini şişirilmiş ifadelerden muaf bir üslupla aktarıyorlar. Retro tınılarını en yüksek perdede hissettiren Unuttum Gitti açılışı yaparken, Bilmem Neden ile albümün rengini daha net anlamaya başlıyoruz. Senden Gizli fikrimce albümün nispeten daha arka planda konumlanan şarkılarından biri. Kimse Kimseyi Sevmesin soluklandığımız bir geçiş şarkısı olurken bizleri beşinci basamaktan selamlayan Yoruldum bu kaydın en akılda kalıcı ve güçlü temsillerinden biri. Emre Yasak’ın vokal performansının üst perdeden seyrettiği parçada grup kendini en iyi haliyle yansıtıyor. Karanlık hissiyatın baskın olduğu Son Günüm’ün ardından klarnet sanatçısı Zafer Özkan’ın ustalıklı icrasının şık dokunuşu ile Eskidin albümün kapanışını gerçekleştiriyor. Ekibin yetkinliğini bir üst seviyeye taşıdığı Retro Bahar’ı ilerleyen dönemlerde tanık olacağımız istikrarlı yükselişlerinin habercisi olarak görüyorum.

Comments are closed.