Derin Sarıyer – Hayattasın Tedavisi Yok

Albüm Kritik|

Söz konusu açılış şarkısı Bat Dünya Bat olan bir albümse karamsar çağrışımlara açık olduğu gerçeğiyle yüzleşmek gerek. Fakat karşımızda onu çevreleyen kara bulutlardan yakınan bir üsluptan ziyade sahici bir düşünsel bağ kurma gayesinde üretilmiş bir çalışma duruyor. Müzikal kariyerine 2008 yılında adım atan tasarımcı ve müzisyen Derin Sarıyer’in debut albümündeyiz.

Tamamı Sarıyer’in imzasını taşıyan toplam on bir şarkının ses verdiği Hayattasın Tedavisi Yok içine dönük, hüzne kapısını aralık bırakan fakat hayatın içinde saklı aydınlıklara da göz kırpmayı ihmal etmeyen şahsi bir uzunçalar. Prodüksiyonda Serkan Çeliköz’ün imzası bulunurken, mastering sürecini Ali Rıza Şahenk’in üstlendiği çalışma ilerledikçe yavaş yavaş altyapıların çeşitliliği ve dinamizmi ön plana geçiyor. Üçüncü basamakta yer alan Belki de Rüyaydı ile yola devam ederken Sarıyer’in “Müzikal açıdan kaostan ziyade açıklık ve berraklık beni kendine çekiyor” demecini anımsıyorum. Hayattasın Tedavisi Yok’u değerli kılan berrak bir müzikal zemin ve düşünce akışının yapaylıktan uzak birlikteliği. Derin Sarıyer’in bize anlatmak istedikleri var. Başkalarının hislerine dokunup bağ kurabilmenin öncül koşulunun kendi ruhunu ortaya dökmekten geçtiğinin farkında. Yaşamla hiç bitmeyecek derdini, var olmanın onun için ne ifade ettiğini yaşantılarının izinde çıkarımlar yaparak sözlere dökmeyi seçiyor. Dördüncü sırada dinlediğimiz Çocuğun Gördüğünden Fazlası Değil Bu Dünya, Nihan Şahenk’in sesiyle güçlenerek albümün en özel ve en samimi parçası olarak ulaşıyor bizlere. Hemen sonrasında dinlediğimiz Size Yalan Söyleyemem ise melodisinin de etkisiyle uzunçaların en akılda kalıcı şarkısı olmaya aday. Hala Gülebiliyorsan, “Herkes perişan görebiliyorsan / Hayat bir armağan hala gülebiliyorsan” dizeleriyle dokunaklı bir geçiş sağlarken, kapanışı gerçekleştiren Dünyadasın Tedavisi Yok tüm olumsuzluklara rağmen aydınlığı hissettirerek uğurluyor dinleyiciyi. Kusursuz bir albüm idealinin peşine düşmüyor Sarıyer. Albümde ses veren şarkılar tıpkı varoluşumuz gibi özündeki noksanlıklarla kendini sunuyor bizlere. Müzisyenin hayata dair çelişkili duygu ve düşüncelerinin birbirine eklemlendiği kayıtta zaman zaman düzensizlik, aksaklık veya uyumsuzluklar yakalasak dahi Sarıyer’in kendi içerisinde bütünlüklü anlam dünyasını adım adım inşa etme hedefine tanık oluyoruz Hayattasın Tedavisi Yok’ta. 

Comments are closed.