Özgün Semerci – A Nightmare on Clawhammer Banjo

Albüm Kritik|

A Nightmare on Clawhammer Banjo adından da anlaşılacağı üzere geleneksel kalıplara uyan bir bluegrass albümü çizgisinin uzağında konumlanıyor.

Radarımıza ilk olarak punk rock oluşumu Second ile giriş yapan ve ilerleyen dönemlerde solo albümü Bulandı Sularım vasıtasıyla kendine bambaşka bir yol çizen Özgün Semerci ikinci solo albümünü yayımladı. “İstanbul’da yaşıyorum fakat köklerim Anadolu’da. Clawhammer’ın ve tekniğin kendisinin çiğ soundu bünyesinde Anadolu-Türkiye tavrı barındırıyor. Türkiye’deki ve Anadolu’daki müzik geleneği oldukça çiğ, poetik ve pastoral. İki gelenek arasında ortak bir nokta bulmak gerekirse bu “tavırları” olurdu.” Verdiği bir röportajda banjo tutkusunun belkemiğini bu sözcüklerle betimliyor Özgün Semerci. Bilhassa Türkiye özelinde baktığımızda birçok müzisyen için kendi istediği yoldan ilerleyebilmek ve gerçekten ruhunda filizlenen müziği icra edebilmek çoğu zaman bir hayal olarak kalabiliyor. A Nightmare on Clawhammer Banjo’ya kulak verdiğinizde ise “keşke tüm sanatçılar bu denli cesaretli ve tutkulu olabilse” diyerek iç geçirmeden edemiyorsunuz. Zira soundun teknik açıdan neredeyse kusursuz oluşunu bir yana bıraktığınızda bile gerçekten üretebilen bir müzisyenin yapıtını dinlediğinizi anlamanız uzun sürmüyor. “Gerçekten üretebilme” yetisi herkesin kolaylıkla ulaşabileceği bir değer olamıyor. Özgün Semerci bu noktada işinin ehli olduğunu kanıtlıyor. Tahmin edilebilir olmayı reddediyor ve deneyselliğe doğru açıyor yelkenlerini. Bir araya geldiğinde uyumlu olmayacağını düşündüğünüz karanlık ögeler ve aşina olduğumuz geleneksel banjo soundu harmanlanıyor. İlk solo albümü Bulandı Sularım ile yan yana getirdiğimizde çok daha karanlık, yoğun fakat bir o kadar minimal bir tonda ilerliyor uzunçalar. Sade fakat katmanlı bir çalışma söz konusu olan. Lu Records etiketiyle dinleyiciye ulaşan uzunçaların her parçası dinlenmeye değer. Toplamda 8 şarkıdan oluşan kayıtta gitarda Can Aydınoğlu, spring drum’da Güven Güner ve mızıkada Ali Somay ses veriyor. Enstrümantal şarkılara kulak verdiğimiz albümün tek sözlü şarkısı Kilda’ya Gevende’nin solisti Ahmet Kenan Bilgiç eşlik ediyor. A Nightmare on Clawhammer Banjo, özgün ve incelikli bir kayıt dinlemek isteyen her dinleyicinin kulak vermesi gereken bir çalışma. Semerci, hem Türkiye müzik sahnesinde hem de bluegrass cenahında hayranlık uyandıracak bir kayda imza atıyor. Iskalanmamalı.

Paylaş

Comments are closed.