Caroline Polachek – Pang

Albüm Kritik|

2008 yılında Bruises şarkısıyla şöhreti yakalayan New York merkezli elektronik indie pop grubu Chairlift’in vokali Caroline Polachek’in kendi ismiyle yayımladığı ilk albümü Pang yılın son çeyreğinde dinleyiciyle buluştu.

Otuz dört yaşındaki Caroline Polacheck daha önce Ramona Lisa ve CEP isimleri altında iki uzunçalar yayımlamıştı ancak ürettiklerini kendi adıyla piyasaya sürmesi için 2017’de Chairlift’in ve bir süre sonra da evliliğinin sona ermesi gerekiyordu belki de. Londra merkezli plak şirketi PC Music’e bağlı prodüktör ve besteci Danny L Harle ile Katy Perry’e şarkı yazmak için kolları sıvadıklarında Polachek’in yapamayacağını itiraf etmesiyle ve Harle’nin cesaretlendirmesiyle kendi albüm yolculuğu başlıyor. Harle ile birlikte yazdığı ilk şarkı Parachute’te kontrolü kaybetmekten bahseden Polachek geri kalan on üç şarkıda R&B, trip-hop ve vals gibi türlerden ilham aldığı kaliteli bir deneysel pop altyapısıyla kalp ağrısı, bilinmezlik, geleceği sorgulama ve sevdiği kişiye karşı hissettiği heyecana değiniyor. Albümün bana göre en etkileyici şarkısı Insomnia’da “sonsuza dek hiçbir şeye tutunamamayı ama yine de onları karanlıkta kavramaya çalışmayı” anlattığını söylüyor Polachek. İnsanın içine işleyen vurucu vokalleri tam da bu hisleri geçiriyor şarkıda. Bu vokal kontrolündeki ustalığında son yıllarda aldığı klasik vokal ve opera derslerinin etkisi olsa gerek. Zira Insomnia’daki sesini dinlerken sanki klasik dönem bestecilerinden birinin yazdığı bir ağıtı dinliyormuş gibi hissetmek mümkün. Zaten albümün merkezinde Polachek’in vokalleri var. Ne çok kırılgan ne de gücünü kanıtlarcasına vahşi. Hayatın kendisi gibi: bazen hüzünlü sularda süzülüyor, bazen de çocuksu bir heyecana bürünüyor. Polachek’in auto-tune başta olmak üzere kullandığı elektronik öğeler onun sesini ve müziğini basitleştirmektense güçlendirip gerçek ve fantastik arasındaki bir dünyaya çekiyor dinleyiciyi. Dinlediğimiz sesin kendine güvenen ve ne yapmak istediğini bilen bir kadına ait olduğunu anlayabiliyoruz. Öyle bir kadın ki pop müziğin uluslararası kraliçesi Beyoncé’yle birlikte şarkılar yazıyor ve video kliplerini bile kendi çekiyor. “Bu noktada yapmam gerektiğinden çok daha fazlasını kendim yapıyorum. Her şeyi kendim yapmak konusunda çok takıntılıyım.” diyor. Kendini tüketmediği sürece bu azme ve tutkuya sahip kadın sanatçılara fazlasıyla ihtiyaç var şu anda modern pop dünyasında. Polachek yaptığı kaliteli ve deneysel pop müziğiyle bu boşluğu doldurabileceğini gösteriyor.

Comments are closed.