Dave Bennett – Blood Moon

Albüm Kritik|

Klarnet virtüözlüğünün yanı sıra elektrik gitar, piano ve davul da çalan Dave Bennett’in ikinci albümü Blood Moon 20 Ekim’de yayımlandı.

Müziğe Benny Goodman kayıtlarını çalarak başlayan swing, country, rock & roll esintilerini müziğinden hiç esirgemeyen, Genesis’ten bir hayli etkilenmiş olan Bennett bu albümünde de farklı müzik türleri arasında özgünce dans ediyor. Öyle ki albümde Bennett’ın kendi bestelerinin yanında, Louis Armstrong ile ünlenen Down in Honky Tonk TownLeonard Cohen’in Hallelujah’sı, The Beatles’ın In My Life’ı, Jimmy Webb’in Wichita Lineman’ı, Morricone’un meşhur The Good The Bad and The Ugly’si ve tam yüz yaşında bir caz standardı olan (Back Home Again in) Indiana Bennett tarafından yeniden yorumlamış. Bennett, Blood Moon’u yayınlayan Mack Avenue Records’a verdiği röportajda “yirmi yıllık profesyonel müzik hayatımın sonunda artık kendi yolumda yürüyorum. Albümde biraz karanlık ve hisli olabilecek pek çok şarkı kendi hikayelerimin ürünü” diyor. Albüme hakim duygu melankoli olmakla birlikte insanı kendi dehlizlerine iten karanlık bir melankoliden ziyade gülümseterek dinlendiren bir melankoli hali yaratmak Bennett’ın becerisi olsa gerek. Albüme adını veren ve albümdeki ilk şarkı olan Blood Moon Bennett’ın beceriyle yarattığı bu özgün melankoliye adeta açılan kapı mahiyetinde; Bennett’ın klarnetinin de ayrıca konuştuğu bu şarkı benim için albümün bir numarası. Hem enstrümanların hem de armonisinin duruluğuyla Blood Moon kendini tekrar tekrar dinlettiren bir parça. Albümdeki iki numaram harika bir modern swing ürünü ve yine Bennett’ın kendi bestesi olan 13 Fingers. Bu şarkı Bennett’ın yıllarca yorumladığı Swing klasiklerini nasıl özümsediğinin ve artık yeniden ürettiğinin fevkalade bir göstergesi. Albümdeki cover’lardan ise favorim (Back Home Again in) Indiana. İlk kez 1917 yılında yayınlanan bu caz standardının caz tarihindeki önemi, her ne kadar besteciliği önceleri Charlie Parker’a maledilmiş olsa da, Miles Davis’in bu standardın akorları ile oynayarak bestelediği Donna Lee’nin zeminini oluşturmasıdır. Bennett’ın bu özel caz standardını yeniden yorumlamış olmasının sevinciyle Donna Lee’yi Jaco Pastorious’tan dinlemeyi ihmal etmemenizi de önermiş olalım. Öyle ki Jaco’nun Donna Lee cover’ı caz tarihindeki en özgün coverları arasında anılmaktadır. Son olarak Blood Moon‘da Bennett’a Davide Direnzo, Dave Restivo, Reg Schwager, Pete Siers ve Jim Vivian’ın eşlik ettiğini belirteyim.

Comments are closed.