Gazapizm – Hiza

Albüm Kritik|

Anıl Acar albümü yayımlamadan önce Instagram hesabında albümle ilgili on iki gönderi vardı. Fotoğraf çekimlerine de, kısa video çalışmalarına da oldukça özenilmiş. Bunu belirtmemin nedeni ambalaj ne zaman güzel olsa paketin içinden çıkan ekseriyetle boş oluyor. Bu yüzden Hiza’yı tedirginlikle bekledim. Neyse ki durum korktuğum gibi olmadı. Açılış şarkısından son şarkısına kadar 2020’nin en iyi albümlerinden biri olmaya aday bir çalışma ile karşılaştım.

Gazapizm’in söz yazımı ile beraber yaptığı en başarılı iş sound çeşitliliği. Sound çeşitliliğinden bahsetmeden önce söz yazımı ile ilgili birkaç kelam etmek gerekir diye düşünüyorum. Gazapizm şarkıları benim için çoğu kez şu şekilde: Çok fazla anlam bütünlüğü olmayan edebi cümlelerin kaliteli müzikal altyapı ile buluşması. Anlam bütünlüğü olmaması benim açımdan negatif bir durum değil zira yazılan her şarkı bir hikaye anlatmak zorunda değil. Dört yılın ardından gelen Gazapizm uzunçalarında on adet parça mevcut. Bunların üçünde Gaye Su Akyol, Cem Adrian ve Deniz Sungur’a konuk sanatçı olarak yer verilmiş. Yazının başında bahsetmiş olduğum sound çeşitliliği henüz açılış parçası olan Dayan’da bizleri karşılıyor. Korhan Futacı’nın çaldığı saksafon şarkıyı gerçekten başka bir boyuta taşımış. Diğer dikkat çeken parça ise Pisliğin Üstüne Basmışlar. Koro vokalleri, elektronik altyapısı ve elektro gitarlarıyla gerçekten muazzam bir harman olmuş. Yol parçasında da trap türüne yakın beatlere saksafon eşlik ediyor. Konuk sanatçılarla olan parçalar da birbirinden güzel. Bu parçaları güzel ve özel kılan kısım ise Gazapizm’in konuk ettiği sanatçıların soundu ile kendi özgün soundunu harmanlaması. Örneğin Gaye Su Akyol ile olan ortak çalışması için kesinlikle şunu söyleyebilirim: Bu parça 100% Gazapizm ve 100% Gaye Su Akyol. Cem Adrian ile beraber yapmış oldukları Yaşanırsa Diye için de durum aynı şekilde. Hali hazırda birbirlerini oldukça iyi tamamlayan Cem Adrian ve Gazapizm ikilisi bu çalışmada da geleneği bozmamış. Kapanış parçası olan Unutulacak Dünler ise albümde en çok sevdiğim çalışma oldu. Geleneksel Türkçe rap altyapılarını kendi soundu ile birleştiren Gazapizm burada da oldukça güzel bir iş çıkarmış. Bir diğer tebriği ise albümün prodüktörleri olan Ateş Berker Öngören ve Okan Çam hak ediyor. Bu kadar sound çeşitliliği olan bir albümü derli toplu halde tutmak oldukça zor ve bu ikili bunu fazlasıyla başarmış durumda. Türkçe rap camiası kendi içerisinde mekanın sahibinin kim olduğuna karar vermeye çalışıp kavgaya tutuşa dursun, Anıl Acar bu kargaşa ortamında Hiza ile bombayı patlattı.

Comments are closed.